dimecres, 30 de maig del 2012

FONTS AUDIOVISUALS

Seguidament mostrem diferents fonts audiovisuals que evidencien de forma molt entenedora l'evolució i la contextualització del telèfon.
  • FONT AUDIOVISUAL 1: Què és el telèfon? Com funciona?
En aquest treball parlem del telèfon al llarg de la història, però també considerem interessant saber com funciona realment aquest aparell. Així, en aquest audiovisual ens explica el funcionament tecnològic del telèfon, així com també del telèfon mòbil.


  • FONT AUDIOVISUAL 2: Érase una vez... Los inventores – Cap. 18. Edison y la ciencia aplicada
El vídeo mostra les aportacions que Edison va fer a la ciència. En un fragment es pot veure el paper de Edison en el perfeccionament del telèfon.


  • FONT AUDIOVISUAL 3: Alexander Graham Bell – Discovery Education
Gràcies al vídeo podem conèixer una mica més a fons la vida de Alexander Graham Bell, com va sorgir la idea d’inventar el telèfon i quin invent el precedia (el telègraf), així com les dificultats amb les que es va trobar per afrontar la invenció del telèfon.
Aquesta font però, caldria contrastar-la amb d’altres per veure quin paper van tenir altres científics en la invenció del telèfon.

Origen:
  • FONT AUDIOVISUAL 4: Història del telèfon
Aquest documental ens explica la historia del telèfon i la importància que ha tingut aquest en la vida actual de les persones. Ens explica la manera en la que es realitzen les trucades telefòniques, és a dir el camí que aquestes segueixen per tal de poder ser realitzades. A més a més, s’observa el canvi que va realitzar el telèfon mòbil en la societat i entre altres també s’explica els problemes de patents que va ocasionar la invenció del telèfon.
  • FONT AUDIOVISUAL 5: Evolución del teléfono
Amb aquest vídeo podem contrastar molta de la informació de la nostra línia del temps, ja que observem l’inventor, el primer telèfon sorgit a partir del telègraf, i l’evolució dels diferents tipus de telèfons. 
 

  • FONT AUDIOVISUAL 6: La historia de la comunicación
En aquest vídeo s’observa com la comunicació entre els individus ha anat evolucionant de manera molt significativa, ja que abans les persones s’havien de comunicar mitjançant el fum, amb una ampolla que contingués un missatge dins, cartes, etc. Però no és fins a l’arribada del telèfon que aquesta comunicació es converteix en quelcom immediat que permet està a les persones constantment comunicades.

  • FONT AUDIOVISUAL 7: 1980s Motorola DynaTAC Promotional Video 
      
    Audiovisual en anglès que ens explica les avantatges que va suposar la creació del primer telèfon mòbil, realitzat per Martin Cooper.
  • FONT AUDIOVISUAL 8: Història i evolució del telèfon mòbil.
En aquest vídeo podem observar l’evolució del telèfon mòbil des de la seva invenció fins a l’actualitat. Amb aquest vídeo podem veure com han anat evolucionant les diferents tecnologies (1G, 2G, 2.5G i 3G) que s’esmenten en la nostra línea del temps.

Origen: http://www.youtube.com/watch?v=_5QYexx8IAM&fb_source=message

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada