Seguidament mostrem diferents fonts audiovisuals que evidencien de forma molt entenedora l'evolució i la contextualització del telèfon.
- FONT AUDIOVISUAL 1: Què és el telèfon? Com funciona?
En aquest treball parlem del telèfon al llarg de la
història, però també considerem interessant saber com funciona
realment aquest aparell. Així, en aquest audiovisual ens explica el
funcionament tecnològic del telèfon, així com també del telèfon
mòbil.
- FONT AUDIOVISUAL 2: Érase una vez... Los inventores – Cap. 18. Edison y la ciencia aplicada
El
vídeo mostra les aportacions que Edison va fer a la ciència. En un
fragment es pot veure el paper de Edison en el perfeccionament del
telèfon.
- FONT AUDIOVISUAL 3: Alexander Graham Bell – Discovery Education
Gràcies
al vídeo podem conèixer una mica més a fons la vida de Alexander
Graham Bell, com va sorgir la idea d’inventar el telèfon i quin
invent el precedia (el telègraf), així com les dificultats amb les
que es va trobar per afrontar la invenció del telèfon.
Aquesta
font però, caldria contrastar-la amb d’altres per veure quin paper
van tenir altres científics en la invenció del telèfon.
Origen:
- FONT AUDIOVISUAL 4: Història del telèfon
Aquest
documental ens explica la historia del telèfon i la importància que
ha tingut aquest en la vida actual de les persones. Ens explica la
manera en la que es realitzen les trucades telefòniques, és a dir
el camí que aquestes segueixen per tal de poder ser realitzades. A
més a més, s’observa el canvi que va realitzar el telèfon mòbil
en la societat i entre altres també s’explica els problemes de
patents que va ocasionar la invenció del telèfon.
- FONT AUDIOVISUAL 5: Evolución del teléfono
Amb
aquest vídeo podem contrastar molta de la informació de la nostra
línia del temps, ja que observem l’inventor, el primer telèfon
sorgit a partir del telègraf, i l’evolució dels diferents tipus
de telèfons.
- FONT AUDIOVISUAL 6: La historia de la comunicación
En
aquest vídeo s’observa com la comunicació entre els individus ha
anat evolucionant de manera molt significativa, ja que abans les
persones s’havien de comunicar mitjançant el fum, amb una ampolla
que contingués un missatge dins, cartes, etc. Però no és fins a
l’arribada del telèfon que aquesta comunicació es converteix en
quelcom immediat que permet està a les persones constantment
comunicades.
- FONT AUDIOVISUAL 8: Història i evolució del telèfon mòbil.
En
aquest vídeo podem observar l’evolució del telèfon mòbil des de
la seva invenció fins a l’actualitat. Amb aquest vídeo podem
veure com han anat evolucionant les diferents tecnologies (1G, 2G,
2.5G i 3G) que s’esmenten en la nostra línea del temps.
Origen: http://www.youtube.com/watch?v=_5QYexx8IAM&fb_source=message
Origen: http://www.youtube.com/watch?v=_5QYexx8IAM&fb_source=message
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada